Monday, July 5, 2010

Pru Bsn Takaful Beri BONUS???

PruBSN Takaful Health Kasi Bonus?

Pernahkah anda melawat orang sakit di hospital? Pernahkah anda pergi majlis tahlil? Pernahkah anda terfikir, jika anda di tempat orang yang anda lawati itu?

Mmmm….

Duit dah ready untuk berubat…? Budiey jamin, korang pasti sanggup bergadai rumah atau kereta untuk sembuh, kan? Jika meninggal, adakah hutang yang ditinggalkan, boleh diselesaikan oleh keluarga? Realitinya, dalam kehidupan, hari ini kita sihat… mungkin besok kita akan sakit.

Kehidupan kadang-kadang tak menentu…

Jangan sakit jiwa sudah lah!

Jadi, itu pentingnya kita ada insurans perubatan. Ianya satu keperluan. Ia penting digunakan untuk diri sendiri jika sakit.

Kata orang, lebih baik mencegah daripada mengubati.

Bila dah sakit… macam ni lah jadinya… terlantar kat katil.

PRUDENTIAL BSN Takaful Bhd (PruBSN) memperkenalkan pelan insurans perubatan terbarunya, Takaful Health dengan slogan Sick? We Cover. Healthy?

Takaful merupakan salah satu konsep insuran yang berdasarkan muamalat dalam islam, yang berlandaskan hukum syariah. Konsep ini sebenarnya telahpun diamalkan sejak lebih 1,400 tahun.

Anda pasti cakap, sekarang ini anda tengah sihat… buat apa join Takaful Health.

Pada asasnya, sistem Takaful berteraskan konsep kerjasama, tanggungjawab, jaminan, perlindungan dan saling membantu di kalangan para pesertanya.

Takaful Health adalah produk yang membayar pelanggan untuk menggalakkan mereka menjaga kesihatan dan pada masa sama melindungi pelanggan ketika sakit. Ianya menawarkan bonus antara RM100 hingga RM500 setahun kepada pelanggan yang tidak membuat tuntutan perubatan sepanjang tahun.

Kiranya, korang diberi bonus kerana menjaga kesihatan anda!

Budiey kira, ini adalah pelan yang pertama memberikan lebih tambah nilai kepada pengguna untuk menikmati ganjaran daripada pelaburan mereka, walaupun anda dalam keadaan sihat. Bonus tu, bergantung kepada pelan yang kita pilih jugak. Jumlah bonus tahunan itu akan terus dimasukkan ke dalam akaun pengguna dalam bentuk tunai setiap tahun apabila tiada tuntutan dibuat.

Kebanyakan kawan Budiey cakap, sejak insuran ini dijual dari 12 November lalu, ramai yang memberi respon yang positif.

Kepada pembaca yang belum tahu lagi, Takaful Health menyediakan lima pelan insurans perubatan iaitu TH100, TH150 TH200, TH300, TH400 dan TH500 untuk dilanggani pengguna seawal usia setahun hingga 60 tahun menerusi premium minimum RM100 hingga RM500.

Ia menawarkan had perlindungan perubatan tahunan antara RM50,000 sehingga RM150,000, mengikut pelan yang dipilih pengguna dengan perlindungan sehingga usia 80 tahun.

Lindungi diri anda sentiasa…

Takaful Health bagi TH200, TH300 dan TH400 juga dirangka supaya pengguna boleh meningkatkan had perlindungan tahunan sehingga 10 kali ganda, mengikut tuntutan yang diperlukan bagi perlindungan di luar jangka.

Sebagai ciri tambahan lain, Takaful Health ini juga boleh dilampirkan bersama pelan lain yang berkaitan, khususnya untuk pelaburan atau pendidikan seperti pelan Takafulink atau Takafulink Cerdik.

Selain diberinya kita bonus, Takaful Health juga memberi perlindungan menyeluruh untuk bil kemasukan hospital dan pembedahan.

Pilihan untuk MENGETEPIKAN had tuntutan tahunan

Pilihan dari pelan perubatan yang MAMPU DIMILIKI

Perlindungan sehingga umur 70 tahun atau 80 tahun.

No comments: